luni, 2 ianuarie 2012

Ideas

Societatea in practica
Ce intelegem prin societate? Raspunsul va fi cel mai probabil un grup de indivizi mai mare sau mai mic. Care este societatea perfecta? Pai se spune ca cea a albinelor ar fi perfecta. Cum este societatea umana? In raport cu cea a albinelor este mai mult decat proasta, atat de proasta incat incercam de mii de ani sa o facem cat de cat perfecta imitand forma de organizare a insectelor si tot nu reusim. Abia daca acum cand „suntem in epoca de aur a stiintei“ am reusit sa ne organizam un pic si parca tot degeaba, de ceva ani avem crize financiare si tot felul de conflicte intre populatii si guverne. Avem resurse, avem posibilitati, avem cam tot ce ne trebuie, numai creier nu. Am inventat si construit arme sa putem vana sa ne putem hrani, sa ne aparam de salbaticia animalelor si am ajuns sa ne omoram intre noi, pentru....pai pentru nimic concret. „Ba nu, pentru bani si putere“ ar spune unii. Bun! Si banii cine i-au creat? Pai noi... Dar i-a spune-mi, ce faci tu pe un munte cu miliarde de euro intr-o valiza la sute de km de civilizatie cu un tel de ultima generatie fara semnal de retea si fara cunostinte de de IT? Cel mai probabil ai sa faci un foc cu banii aia si o sa iti tina de cald vreo 5-10 min. Bun, sa zicem ca ai si bani si putere! Ce faci tu cu banii si puterea in cazul in care un mananci ceva si pur si simplu te ineci si te sufoci inainte ca cineva sa iti poata oferi un ajutor la timp?
Am plecat de la niste nevoi simple hrana si adapost si am ajuns sa fim atat de idioti incat pentru a avea o viata mai confortabila, am ajuns sa furam unii de la altii, sa ne omoram intre noi. Noi ii spunem astazi natura umana, adica ceva de genul ca niciodata nu suntem multumiti cu ceea ce avem si mereu vrem mai mult. Da este adevarat ce acest principiu ne-a adus ceea ce avem avem azi, masini, roboti, utilaje, medicamente, speranta de viata crescuta, etc, dar in acelasi timp ne-a adus si clasele sociale, hotii, crimele si toate nenorociirile create de om. Eu insumi vreau o masina mai buna, o casa a mea, ultimele gadget-uri si tot ce este mai bun, dar cel mai important vreau un mediu in care copilul meu sa creasca cum trebuie, si sa se dezvolte armonios. Nu vreau copilul meu sa stie ce este foamea, dar nici sa aspire la perfectiune intreo realitate virtuala in care este declarat maestru pentru cat mai multe ucideri.
Societatea de astazi este atat de diversificata si destramata incat individul nu mai recunoaste valori reale, ci mai degraba valoarile cifrelor, am ajuns sa credem ca cel ce are cifra cea mai mare este si cel care face o diferenta. Suntem atat de cufundati in prostie incat in loc sa recunoastem religia ca pe un reper sau un ghid de informatie sociala, am luat-o ca pe un mod de viata total perfect caruia trebuie sa fim supusi fara discutii. Ba mai mult sa omoram in numele ei, desi sunt zeci, sute de religii in lume. Toate create tot de noi! Am luptat si pretindem ca luptam pentru libertate, dar totusi cine ne constrange? Cu totii recunoastem aceleasi valori reale, insa ele sunt defapt valorile nescrise, cele neoficiale, si cu totii luptam in esenta pentru ele! Nici o constitutie nu apara zambetul unui copil sau macar sa il defineasca, acel zambet inocent al fratiorului/surioarei sau al unui copil care il vedem penrtu prima data si ne ofera un zambet, fara sa-i pese de ce gandim, ce ne da un sentiment de bucurie, de liniste si fericiire in acelasi timp, acel moment in care spunem „ce dulce e!“. Sunt mii e exemple pro si contra societatii in care traim, dar totul se poate reduce la supravietuire si atunci putem observa mai usor societatea infernala in care ne traim viata blestemata de noi insine. Ganditul si exprimarea sunt gratuite, iar noi suntem fundamentul generatiilor viitoare!

Un comentariu:

  1. Permite-mi sa te contrazic un pic. Spuneai mai sus ca avem tot ce ne trebuie numai creier nu.
    Sunt intr-adevar multi care cred ca au fost operati de lobotemie si au ramas fara creier... dar sunt si acei putini care profita de ei. Daca n-ar avea creier "smecherii", n-ar avea cum sa-i "prosteasca pe prosti".
    Eu nu cred ca oamenii au ramas fara creier. Eu cred ca oamenii au ramas fara suflet. Fara iubire fata de cei apropiati, fara dorinta de mai bine pentru TOTI, fara altruism, fara vise.
    Si asta din cauza lacomiei. Lacomia cred ca este caracteristica principala a oamenilor din vremurile astea. Vrem totul (chiar daca nu avem nevoie de el) si nu vrem sa oferim mai nimic in schimb.
    Prea rare sunt cazurile de oameni precum esti tu. Sau eu. Sa nu-ti doresti decat un zambet pe fetzele celor dragi.
    E pacat ca s-a ajuns aici, dar trebuie sa traim cumva in lumea asta... si chiar daca nu ne place sa spunem, oamenii sunt lacomi. Oamenii uita de suflet.
    E adevarat ca sufletul nu tine de foame, dar tine de constiinta, tine de implinirea sufleteasca.
    Degeaba esti implinit material... daca nu esti implinit in suflet. Pacat ca unii confunda banii cu sufletul...

    RăspundețiȘtergere